Westland

Presentatie Netty Verdouw over de Prairietuin (klimaatbestendig)

Afdeling:

Westland

Datum:

23-10-2024

Kosten:

Kosten lid:

Locatie:

Zalencentrum De Ontmoeting
Anjerlaan 47
2671 KH Naaldwijk

Op woensdagavond 23 oktober  2024 komt Netty Verdouw uit Maasland een presentatie houden over de prairietuin, een goede oplossing om de tuin met het oog op de toekomst klimaatbestendiger en duurzamer te maken!

De avond begint om 20.00 uur in Zalencentrum De Ontmoeting, Anjerlaan 47 in Naaldwijk! Zaal open om 19.30 uur. Leden: gratis; niet-leden: € 4,00

Meer info:

Nu onze zomers door de klimaatverandering steeds warmer en droger worden en we zuinig moeten omgaan met water, vraagt dat in de toekomst om nieuwe manieren van tuinieren. Al in 2019 bedacht en ontwierp Netty Verdouw haar eigen tuin met prairieborders, die op een klimaatbestendige en duurzame wijze is aangelegd. In samenwerking met kwekerij Lageschaar uit Aalten is er gekozen voor borders met verschillende plant- en kleurconcepten, die elk seizoen van beeld veranderen en het hele jaar door mooi zijn. Het resultaat is een prachtige, kleurrijke natuurlijk ogende tuin, die ook nog een grote bijdrage levert aan de biodiversiteit. Netty zal vertellen wat er zoal komt kijken bij de aanleg van een klimaatbestendige tuin en aan de hand van beelden haar eigen ervaringen laten zien.